söndag 3 maj 2009

Effektivisera processer

Lika överbetalda affärsutvecklare som pratar om "leana" företag där det inte finns en minut över för personal att ha tankarna på annat håll än det egna företaget och sina arbetsuppgifter försöker vi nu påskynda vissa processer i vår vardag. Eller i alla fall hjälpa dem på traven.

Dagarna försöker vi fylla med några väl valda aktiviteter för Malins del, aktivitetsförbudet är därmed brutet. Detta för att hjälpa Ebba och Molly lite på traven!

Så vi tog en runda ner till golfbanan. På uppvärmningen "coachade" hon mig i mina svingar. Hon använde begrepp jag aldrig hört innan.

- Nu hookade du!
- Nu toppade du?
- Nu slizade du!

"Slizade" har jag ju hört på pizzerior förr, men begreppsapparaten är förmodligen inte liktydig med varandra. Jag är ingen fulländad golfspelare, långt ifrån. Men jag kan slå långt, riktigt långt. Tyvärr envisas bollarna med att inte vilja gå rakt.

Men Malins bollar däremot...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar