fredag 8 maj 2009

Allt blir inte som man tänkt sig

Operationen tog hårt på Malin och det största problemet är smärtlindringen. I alla fall om man inte tål morfin. Malin blir väldigt kass, trött och illamående. Och att ligga och hulka, med 39 graders feber med ett nysytt kejsarsnitt är ingen dröm. Detta förde med sig att Malin inte kunde ha tvillingarna förrän under fredagen, dagen efter förlossningen.

Vanligtvis får inte männen stanna kvar här, men tack vara Malins tillstånd fick jag lov att stanna kvar på avdelningen. Dock fick jag aldrig tilldelad någon säng eller plats. Med tanke på att jag sovit cirka två timmar de senaste 24 timmarna så skulle det ju känts skönt. Natten tillbringades i en soffa i dagrummet med tvillingarna vid min sida. Det blev väl några timmars sömn, men jag blev själv förundrad över att jag inte var speciellt trött.

Väldigt speciellt att vara själv med sina purfärska och söta döttrar. Hela natten. Man behövde knappast någon annan underhållning i form av böcker, tv eller internet. Underbart. Något jag verkligen velat unna Malin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar