fredag 8 maj 2009

Dag 2 på bb

Malin var fortsatt dåligt på morgonen, även om vissa ljusglimtar syntes. Mamma Book var här i vanlig ordning och domderade personalen:

- Har ni tagit de och de proven?
- Varför?
- Varför inte?
- Borde ni inte göra så?
- Jag ska inte lägga mig i, men borde ni inte prova det?
- Nu gör ni så!

Säkerligen en riktigt pain in the ass för personalen men en riktig guldklimp för oss. Personalen hade missat mycket utan hennes hjälp, ett exempel var Malins feber på 39,4 grader. Benzon var också en stor tillgång under förlossningen, som narkossköterska var han bandet mellan mig och Malin då vi befann oss på olika våningsplan. Det visade sig guld värt att ha kontakter på Malmö Allmänna sjukhus.

Mamma Book håller ställningarna utanför rummet.


Mamma uttryckte senare att hon mycket väl förstod om personalen inte gillade henne.

- Jag skiter i om de kallar mig kärring eller bitch och tycker att jag är jobbig. Huvudsaken är att Malin och barnen mår bra på sjukhuset. Jag går över lik för det!
Onekligen en schysst sponsor! Tack mamma. Åter igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar