fredag 20 mars 2009

Vecka 30 - här kommer vi!

Fredagarna är min och Malins absoluta höjdpunkt numera. Malin kan inte längre glädjas åt att arbetsveckan ser sitt slut, men det kan jag. Verkligen. Men det som binder samman vår glädje är att på fredagar är det dags att kryssa och mäta.

Det vill säga, då kryssar vi ännu en vecka i graviditetsperioden. Vi är nu i vecka 30, enligt vår räkning och 29+0 om barnmorskorna får bestämma. Vi mäter också Malins omfång för att kunna följa tillväxtkurvan.

Spännande så det förslår, nu är det fan i mig inte så lång tid kvar. Det är helt fantastiskt att ligga i ett nersläckt sovrum, med handen vilandes på Malins numera sprängfyllda mage. Närmre kontakt än så kan jag nog inte få med Ebba och Molly. Att få känna deras sparkar, slag och vändningar är helt fantastiskt.

Livet är härligt!

1 kommentar:

  1. Hej Johan och Malin! Var på tjejmiddag i kväll och fick höra talas om denna blogg. Härligt det är och läsa om dina tankar och funderingar. Har ju själv 2,5 veckor (vem vet - kanske 4,5) kvar innan ett nytt mirakel tittar ut och säger hej till världen. Har gått igenom detta nu ett antal gånger men det är alltid lika spännande! Det är verkligen kul att ni ska ha barn men jag har en önskan - kan du inte ta Malin lite närmare häråt ;-)?? Saknar henne... Kram till er alla fyra /Pernilla E

    SvaraRadera