lördag 7 mars 2009

Här är där man är, där är där man inte är

Vad kommer att hända med oss?

Det är en fråga som jag och Malin diskuterat mycket inför Ebbas och Mollys intåg i våra liv. Ett välkommet intåg men som självklart ställer saker och ting på sin spets. Tankarna flyger iväg, fladdrar för vinden. Vad som händer med oss är en högst relevant fråga, då syfter jag på min och Malins kärleksrelation.

En fråga som självklart är omöjlig att svara på.

Vad kommer hända med vår gemensamma spontanitet, att bara dra dit vi vill när vi vill? Våra sköna stunder vid havet, detta hav som alltid drar oss till sig, bara jag och Malin.
Självklart kommer jag att sakna dessa stunder. Väldigt mycket. Även om dessa stunder inte kommer att försvinna helt så har vi självklart ett helt annat liv framför oss. Vi kommer aldrig mer vara ensamma, bara jag och Malin, kanske fysiskt men aldrig mentalt.

Jag har redan tagit beslutet att bli pappa, sen har naturen varit till min och Malins fördel och gett oss denna möjlihet, då får jag också inrikta mitt liv på att vara just detta. Pappa. Att vara närvarande. Att vara här, tillsammans med min familj. Inte vara där där man inte är. Jag tror att det gör livet enklare, att slippa sukta efter svunna tider. Hellre då fokusera på de möjligheter de nya familjemedlemmarna ger en.

Att njuta av stunderna, i mitt nya liv. Jag längtar redan.

Fan vad jag längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar