söndag 1 mars 2009

Här kommer helikoptern!


Jag arbetar mycket i Stockholm. 65 mil till Malmö. Det är ett problem.

Min största rädsla och mardröm just nu är att sitta fast i Stockholm när jag får ett samtal från Malin att det är dags för "leverans", att våra underbara döttrar Ebba och Molly ska få se dagens ljus. Detta är min absoluta mardröm att inte få uppleva detta tillfälle!

Hjärnan har gått på högvarv för att få till en lösning på problemet. Självklart kommer jag att minska tiden i Stockholm, men min andra geniala lösning är helikopter. Dock hade jag, tills idag, inte tagit tag i detta.

På läktaren idag, under en tråkig volleybollmatch kom frågan upp. Robban som är stolt säljare på Eniro skickade iväg ett sms till deras tjänst (118 118) med en förfrågan gällande helikopterfärd mellan Stockholm och Malmö. Då sitter tydligen en individ och letar upp dessa fakta. Underbart. En kompis före detta trodde att det arbetade folk i bankomater, det är nästan i paritet med detta. Fast detta är verklighet. Och fascinerande att någon verkligen trott det.

Jag trodde på en kostnad mellan 40-50 tusen, en relevant summa om det skulle innebära att jag hann hem till mina döttrars födelse. Dock inga pengar jag äger i nuläget. Robban trodde på 10-15 tusen. Efter en timme fick vi svar. Cirka 40 tusen skulle det kosta. Jag vann alltså vadet.

Jag passade också på att skicka iväg ett sms till dem:

Jag: Hur lång var John Holmes penis?
Eniro (efter bara 10 minuter): Det finns olika uppgifter om John Holmes penisstorlek, dessa säger allt ifrån 26 till hela 36 cm! Hälsningar 118 118.

Snacka om service!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar