torsdag 19 mars 2009

Oron gnager som en njursten

Efter en natt fylld med smärtor med knappt någon sömn, följd av en halv arbetsdag är Malin nu riktigt illa däran. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, oron gnager som en glödhet njursten. I bilen på väg hem sa Malin.

- Vad är det för dag idag?
- Torsdag, hurså?
- Då kan vi ju hyra film?
- Absolut, och bara mysa i soffan. Du behöver vila!
- Johan.
- Ja.
- Idag kan jag tänka mig att hyra en film som är två timmar lång...

Ojoj, detta bådar inte gott. Att vi sedan gick ut därifrån med tre filmer att hyra i en vecka (har aldrig någonsin hänt förut) bådar verkligen illa. Vanligtvis vill Malin hyra ungefär tre filmer per år. Och de ska vara max 1h 45min annars får det vara.

Imorgon är det jag som slänger mig på luren och ringer Farbror Doktorn. För den dagen Malin ens börjar likna en cineast då är det fara å färde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar