tisdag 10 mars 2009

Underbara Underliga Malin

Sitter just nu på Hotell Amaranten i Stockholm, det kan vara så att det var här, just i detta rum, som Molly och Ebba "tillverkades".

Jag ska fråga i receptionen om vilket rumsnummer vi bodde i den 10 september. Det kan vara kul att återvända dit. Men det lär nog dröja många år innan jag berättar för Molly och Ebba vad som hände på just det hotellrummet.

Nog om det.

Malin är underbar, men ibland också underlig.

Jag kommer så väl ihåg. Innan vi visste att Malin var gravid. Det var en tidig morgon, det var helg. Vår sköna helgfrukost hade börjat och efter ett tag slog det mig att malin inte haft sin mens. Och det borde hon haft för cirka en vecka sedan.

Hon är gravid, tänkte jag. Under frukosten satt jag och smidde planer. Jag skulle skriva en lapp (där jag skriver att jag vet att hon är gravid) och ta fram vid lämpligt tillfälle.

Men det föll sig, ganska naturligt, i samband med en diskussion kring en fest samma kväll. Malin sa:

Malin: - Johan, dra nu inte för stora växlar av det här. Men jag har inte haft min mens.
Johan: -Jag vet.
Malin: - Hur vet du det?
Johan: -Du har sovit utan kläder hela tiden. Är du gravid då? (det bara bubblade inom mig)
Malin: - Det vet jag inte
Johan: - Dina bröst e skitstora och står rakt ut och du har inte haft mens. Det lutar åt att du är gravid. Det är väl bara att kolla?
Malin: -Jag vill inte veta.
Johan: - Inte veta! Varför vill du inte veta?
Malin: - Det pratas bara barn på jobbet hela tiden och då kommer inte jag kunna hålla minen.
Johan: - ???

Efter ett tag tog vi det där testet som vi redan visste vad det skulle visa och festen på kvällen avbokades i preventivt syfte. Jag var "sjuk".

Men inte testa för att det pratas barn på jobbet...underligt. Men glädjen fanns där, stor glädje.

1 kommentar: