torsdag 1 januari 2009

Genomlysningens tid är här!


Idag har vi summerat hur vårt undersökningschema ser ut framöver. Det innebär i stort sett någon aktivitet, oftast ultraljud, i varje vecka i cirka två månader framåt. Känns tryggt och vi kommer ju att få lära känna våra blivande tvillingdöttrar en hel del innan födseln. På gott och ont.

Just nu anser jag att vi redan har två barn, Ebba och Molly, de ska bara komma ut ur Malins vackra mage. Det skulle vara helt galet jobbigt om det hände något nu. Men vi försöker tänka positivt, ultraljudet visade att allt stod bra till med dem. Allt kommer att bli bra.

När vi hade vår jobbiga period sände jag till och med några tankar till vår käre "herre". Hoppas att det inte kommer att kräva dessa extraordinära åtgärder igen. Den slags desperation är inte riktigt lik mig.

Vi var också på ultraljud i tisdags. Flickorna mådde bra, våra farhågor från skoterfallet med uteblivna fosterrörelser som följd, var onödiga. De gillade väl inte kylan i norr, förståeligt, det gör inte jag heller. Vi såg också uppåtnäsor och den har de inte fått från mig, däremot från Malin som kan stoltsera med ett riktigt praktexemplar.

Idag är vi i vecka 18+0 enligt barnmorskan. I vecka 19 enligt oss.

Längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar