tisdag 30 december 2008

En vecka i dvala


Tillbaks i södern efter en vecka i "norr", dvs i en stuga i Sälen.

Vad har då hänt:


  • Malin halkar tre gånger och kör omkull med snöskotern

  • Våra små tvillingar protesterade genom att inte ge sig till känna på hela veckan. Birdrog till oro såklart

  • Vi har sovit cirka tio timmar per natt

  • Sovit middag 1 timme per dag

  • Jag åkte snowboard 150 meter, varav jag låg ner i 149 meter av dem

  • Jag har varit drängfull en dag/natt

  • Vårt radhus ska nu ut till försäljning

  • Jag fick en näshårstrimmer

  • Med mera
Sammantaget en mycket bra semester.

Jag har också funderat på vad jag ska skriva om i bloggen fortsättningsvis:


  • Mammaimperiet

  • Varför vissa män skaffar barn fast de vare sig vill ta ansvar eller anstränga sig

  • Supportar, konstigt släkte

  • Hur kvinnor står ut med vissa män (nära förknippat med supportrar)

  • Varför kvinnor tror att män ska ändra sig för att de får barn

  • Hur jag orkar läsa så mycket om graviditet och barn, uppe i tre böcker och redan tusentals webbsidor, bloggar, forum mm

  • Varför jag vill ha barn

  • Hur mycket kärlek jag känner till min blivande fru malin och våra blivande barn

  • Hur starkt ett ultraljud påverkar en, på gott och ont

  • Namnval

  • Män får män?

  • Hur skydda den gravida magen vid bilfärd. Malin försökte vara snillrik. Bildbevis kommer

  • Förberedelser innan nedkomsten

  • Mödravården

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar