torsdag 22 januari 2009

Päronformad? Svårt läge

Mitt i allt detta så har plötsligt min frisyr blivit ett hett diskussionsämne, jag har låtit det växa en del. Cirka fem centimeter. Till vilken nytta vet jag dock inte, har svårt att se mig i någon frisyr över huvud taget.

Ska man ha mittbena och se ut som en nyutexaminerad ingenjör? Långt och se ut som en lodis alt IT-kille. Och säg inte rakat, det hade jag för många år sedan. Det kvinnliga släktet ägnade mig inte en blick och än mindre några ord tills det växt ut. Rakad skalle på mig hade något sjukligt skimmer över sig. Alltså inte ett alternativ.

Till på köpet så inkasserade jag glatt 5 kilo till viktkontot under julledigheten. Väger numera in på 101 kilo. Vilket såklart sätter sina spår här och var.

Malin påpekar, vänligt men bestämt, att jag numera är päronformad i ansiktet och att håret ser för djävligt ut. Jag vet ju såklart att hon älskar mig ändå, men tänkte ändå överaska henne.

Hittade detta på nätet och insåg snabbt att jag har problem:

Päronformad
För att få tillbaka den mer ovala ansiktsformen är det bästa tipset att klippa en lugg som balanserar din haka. Det är också bra att ha håret bakom öronen eftersom det dra uppmärksamheten uppåt till öronen i stället för hakan. Det blir snyggt om man har lager upptill på huvudet och seden smalare vid hakan och kanske lite mer lager nedanför hakan igen. Vill man ha längre hår ska man försöka hålla det som längst till nacken/axlarna. Det viktigaste är att alltid ha håret tight vid nacken/hakan.

  • Haka?
  • Bakom öronen?

  • Tight?
Nej, det blir nog till att tåga bort till min serbiske frisör Michel som kallar mig "kompis" alternativt "broder" som luftklipper och är färdig på max fem minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar