torsdag 22 januari 2009

Fynda med min kompis - Herr Blocket

Hitintills har jag och min nyfunne vän Blocket shoppat följande:

  1. Amningskudde för tvillingar, aldrig använd. Fick däremot dra med den på flyget. Det var en aning bökigt.

  2. Bilbarnstolar. Använda cirka tjugo gånger. Medför att vi troligtvis måste köpa en ny bil. V 70:n är inte så stor som man tror. Med barnstolarna i får jag sitta i skräddarställning när jag kör. Trafiksäkert, nja?

  3. Bärsele. Baby Björn Active.

  4. Spjälsäng. Gulliver från IKEA.

  5. Tripp Trapp stol
Allt för långt under halva priset. Knappt använt. Bra tycker jag. Har väl bud ute på cirka trettio prylar vi det här laget. Vem var det som sa att män inte kunde ha en mer än en sak i huvudet samtidigt.

Däremot verkar tjejer, Malin är en av dem, väldigt skeptiska till att köpa begagnat. Varför har jag inte lyckats lista ut. En teori, knappast vetenskapligt förankrad, är en mer prestigefylld tillvaro. Tjejer har en fruktansvärd press på sig vad det gäller utseende, en press som vi killar inte har och därmed kanske bryr oss mindre. Därav att de ska ha nya fina prylar.

En annan teori, kanske mer naturlig, är modersinstinkterna. Det barnet är nära ska vara kliniskt rent. Som i en operationssal på kirurgen, fast hemma.

Vad var det nu mormor alltid sa?

-Lite skit rensar magen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar