onsdag 15 april 2009

Nästa investering klar

Igår klippte jag min första egna gräsmatta. Det kändes fräckt, men insåg ganska snart att min nästa investering är glasklar.

En grässamlare att fästa på gräsklipparen.

Jag förstår inte att det inte redan finns på? Vilken människa vill först klippa, sen räfsa. Om jag värderar min tid till cirka 1000 kronor i timmen så tjänar jag in gräsklipparen på mindre än en timmes arbete. Snacka om snabb payback.

Men så fort Ebba och Molly kan gå så blir det ju i och för sig de som får klippa gräsmattan. Så jag ska kanske vänta med investeringen?!?

Men Malin säger i och för sig att det är bra motion för mig och syftar då på mina fina 104 kilo. Ett argument jag ställer mig oförstående till. Förnekelse kallas det tydligen, läste om det i psykologolexikonet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar