söndag 1 februari 2009

Nerkopplad - over and out

De som vet påstår att kvinnor under graviditet och även efter leverans är lite "tröga". Det vill säga att allt fokus ligger på barnet/barnen och att det inte finns utrymme för så mycket yttre stimulans. Fullt förståeligt.

Men vad fan har hänt med lilla mig? Då jag arbetar mycket med språk, ord, meningsbyggnader, corporate bullshit osv har jag alltid varit en hejare på Alfapet. Men numera verkar hjärnan helt nerkopplad. Min paradgren är passé. Förintad. Bortgjord. Malin har piskat mig de senaste gångerna, och det ordentligt.





Idag började jag med nedanstående (OBS! detta är jag inte speciellt stolt över, i alla fall inget jag kommer att lägga till mitt CV):

- Jag började hela spelet med ordet f-a och hävdade bestämt att det finns med i SAOL, svenska akademins ordlista.
- Jag la också ordet "is" tre gånger. Det gav mig sammanlagt sex poäng.
- Behöver jag förtydliga att jag inte vann.

Ridå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar