lördag 7 februari 2009

Snart är det någon som säger mamma till dig‏

Snart är det någon som säger mamma till dig‏
From:
Libero (liberoklubben@express.dk)
Sent:
Thursday, February 05, 2009 7:02:41 PM


Ovanstående mejl fick jag av Liberoklubben. Inte ofta man får mejl med den rubriken och jag vet inte riktigt till vilket av mina sinnen den pratar. Men det känns onekligen fräckt, läckert, verkligt.

Anledningen till mejlet är förstås att det är jag som står för familjens "datagrejer" och därmed får en massa mejl från företag. webbsajter som man är med i enbart för att få gratisprylar. Än så länge har gratisprylarna bestått enkom av mejl, men det händer kanske grejer lite längre fram. När barnet är fött. Det låter i och för sig logiskt. Vi behöver ju inga prylar innan. Det skulle i så fall vara om något företag kunde skicka ut lite tålamod. Om det nu går att förpacka på något finurligt sätt.

Libero, Pampers och Weleda är exempel på företag som erbjuder gratisprylar. Du hittar fler genom att googla "gratis babysaker". Gemensamt för alla företag som erbjuder gratis saker är att de i slutändan vill få dig att köpa just deras produkter. Men det är "fair", det är ju i alla fall mitt eget val i slutändan. Eller?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar