måndag 16 februari 2009

Allt handlar om vilja

Var på vår första tvillingdejt, med andra blivande tvillingföräldrar. Eller rättare sagt, andra blivande tvillingmammor. Männen lös i vanlig ordning med sin frånvaro.

Jag tycker detta är en sorglig historia, jag och Malin skaffar barn för att vi vill ha barn. Med detta följer att finnas till för dem, i alla lägen. Jag riktigt brinner efter att få "umgås" med mina barn och deras mamma. Vilken härlig familj vi ska bli. Hoppas jag.

Varför skaffar man annars barn?

Vi kom så klart in på föräldraledighet, där de blivande tvillingmammorna försvarade sina män för att de inte skulle vara föräldralediga.

Ja, min man är minsann chef och han kan inte vara ledig. Vem skulle då göra hans jobb? De andra mammorna nickar instämmande.

Jag ville bara ställa mig upp och skrika:

- För fan, jag är också chef. Jag väljer att att ta ut min ledighet för att jag vill. Det finns vikarier av någon anledning. Jag tror inte att era män är oumbärliga. Stå på er för fan! Den enda jag skulle ha förståelse för om han inte skulle vilja vara föräldraledig just nu är Herr Obama. För alla andra handlar det bara om vilja. Ren och skär vilja. Om man vill så gör man. Om man vill finnas för sin familj så ser man till att göra det!

Min man är chef *pffft*. Det var det sämsta argument jag hört.

1 kommentar:

  1. HAHAHAhohohhihi det var det roligaste jag har läst på länge. Robban var inte med på ett enda besök på mödravården, läste inte på om förlossningen och ska inte vara föräldraledig. Robban är ju helt keff!! HAHAHAHAhohohihih

    SvaraRadera