torsdag 12 februari 2009

Ännu en morgon

Arbetsdag hemma för min del, gick upp och började arbeta vid halv åtta. Malin iväg på vattengympa med en massa andra gravida. Ska vara tillbaks kl: 09.20. Jag erbjuder i vanlig ordning nybakade scones till frukost.

Malin: Ja, det blir bra men då måste de vara klara exakt när jag kommer hem för jag kommer att vara dödshungrig.
Jag: ok

När Malin öppnar dörren 09.20 är scones just färdiga, en lukt av nybryggt kaffe och nybakat sprider sig i huset.

Malin: Här luktar bränt?!?
Jag: Nejdå, sconesen är precis klara. Kom in och sätt dig, var det skönt att vattengympa?
Malin: Här luktar jättemycket bränt!
Jag: Sätt dig nu, titta på sconesen de är ju hur fina som helst.
Malin: Du har glömt något.
Jag: Vadå?
Malin: O´boy.
Jag: Jag fixar. Förlåt.

Hur kunde jag glömma att det var vardag med lite sovmorgon? Det står ju till och med på den illgröna Post IT-lappen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar